Sårbarhet

2012-03-13, kl 20:55:31 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Jag somnade med magkattaren from hell. Jag vaknade med densamma, plus att jag dragit på mig migrän.
Fy i helvete, jag glömde att våren även för med sig migrän. Det är inte roligt.

Jag skulle jobba två timmar idag, funderade på att ställa in. Men jag behövde ta med kidden till sista BVC besöket och komma upp o inte ligga hela dagen tänkte jag.

BVC besöket gick toppen, han fick MVG stämpel och allt gick toppen! Han fick en vaccination och kollades om han var i godkänt skick. Det var han, med råge.

Nå, åt på familjecentralen o snacka lite med karln, ungar och vänner. Trevligt. Drack en jävligt äcklig kopp med kaffe. Vidrigt...usch...

Sen var det dags för dessa två timmars jobb.
Jo det gick bra, och jag umgicks med de fina människorna, vi sola på balkongen, drack kaffe o åt kaka. Jag satte på lite musik och försökte få med de som ville ut lite i solen. Mysigt som attans.

Lite tråkiga nyheter som innebär bajs för min ekonomi, men som fick mig att inse hur sårbar man faktiskt är som timvikarie. Och kanske just den sak jag behöver för att få tummen ur stjärten och söka jobb. Har kollat massor idag, och jag har hittat flera jag vill söka. Och fått tips av vänner och bekanta. Skall börja ringa, mejla, skicka och ha jobbsökarhatten PÅ.

Trött på no shema, aldrig veta vilken lön man får, trött på omkringhejsan.

/Mallory

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0