Utmaning!

2012-07-04, kl 16:19:56 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Galenskaper
 
 
Jag och en annan trissa upp oss på en sak som vi blivit upplessa på. Inget mindre än Ansiktsbok.
 
Funderat ett tag på att göra mig av med denna sak som tar upp så fruktansvärt mycket av min dyrbara tid. Som faktiskt är totalt meningslös. Likväl skapar ångest.
 
Innan jag skaffade det, så var jag total motståndare. Jag gillade inte tanken alls!
Så blev jag sedan en sån där människa som satt varje tillfälle, med mobilen i handen och ansiktsbok på skärmen. Vad gjorde jag där? Snokade såklart, taggade, uppdaterade och chatta då och då med typ tre vänner som jag ändå håller kontakten med IRL.
 
Så alltså fruktansvärt onödigt!
 
Jag kan hålla kontakten med mina vänner ändå, för kan lova att alla dom hundratals människor jag har där, inte är mina vänner.
 
Nå givetvis förstår jag tjusningen i detta tidsfördriv (läs beroende) eftersom jag själv är drabbad.
 
Jag vet inte om detta är en för alltid grej, eller en grej som gör att jag kanske i framtiden blir en av dem som kollar sin ansiktsbok en gång om året? En gång i månaden? Eller är jag för alltid Hooked? Vem vet, vem bryr sig.
 
Just nu känns det bara skönt! Tog bort min mobil app, och låter datorn vara avstängd nästan hela tiden.
 
Skulle du klara dig utan ansiktsbok? Kan jag? Bara tiden kan utvisa.
 
Föresten bestämt att jag skall göra en ny vettigare blogg. Men måste ha ett bra tema först!

Kommentarer
Från: moci

Håller med dej! Men kan själv inte låta bli att kolla i tid o otid! :/
En sak som jag tycker är väldigt kul är att jag hittat gamla klasskompisar och andra gamla barndomsvänner. Har en hel drös med släktingar i Finland som jag inte pratar med annars men som jag nu håller någon sorts kontakt med iaf.
När jag flyttade och var utan internet i några veckor så vissta jag inget av vad som hände.Och inte hände....men OJ vad skönt det var!! Men om jag skulle ta bort fb självmant..?? Njaaa....har nog inte kommit dit än...;)

Svar: haha nej men man känner väl själv om man kan hantera det eller inte ;-) . För mig just nu på sista tiden blev det bara mer ångestframkallande och folk la sig i vad jag fick o inte fick skriva. Vill gärna dela med mig av vissa grejjer men inte andra, och väljer vilka jag vill dela till, dock accepteras det inte av alla. Men men skönt tycker jag att det är i alla fall!
Mallory

2012-07-04, kl 20:23:50

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0