Uppfostra andras ungar...

2011-09-10, kl 07:00:00 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Ibland när ungar vräker ur sig saker, gör saker, kan man ana hur de har det där hemma, eller bristen på engagemang, eller intelligens hos föräldrarna då.

Igår, när vi gick till kiosken, mötte vi ett gäng ungar...som verkar hänga där varje dag. Nå, verkar himla rara men lite(Läs mycket) uppmärksamhetssökande. Well well, de snackade och härjade och frågade min pojk vilken tjej han tyckte mest om och om han var kär i deras syster osv osv.

Sen frågade dom vilken tjej han tyckte var snyggast i klassen, han svarade, och då svarade en genast "Men hon är ju tjock!!"  Jag höll på att få dåndimpen, med tanke på att hennes syster som stod bredvid inte är en normalviktig unge, (det är ett helt annat ämne om vad jag anser om det men tjohej) , flickan de syfta på är verkligen jätte fin, men inte en underviktig liten pimpinett liten sak, hon är lång och hon har kött på benen, därmed inte så att hon ser överviktig ut utan att det passar bra på henne, och jag älskar min son lite mer för att han står för sina åsikter, för att han inte lyssnar på andra vad gällande skönhetsideal!

Jag pratade med honom när vi kom hem, och han tycker denna flicka är snäll och rolig att vara med, och det är det som är det viktiga! 

Jag hoppas bara att dessa ungar inte säger så till denna oerhört rara flicka...hm...

Där ser man vad man växer upp med för ideal, jag tycker det är hemskt med överviktiga barn, som är skadligt för hälsan menar jag, barn som lider av att de är så överviktiga, har ölmage och får sånna där bröst pga av övervikt, alldeles för tidigt...nej det är hemskt. Men alla barn är och ska inte heller vara små pinnar,  det är dom inte , och barn ska få vara barn utan att få höra kommentarer om deras kroppar eller utseenden.

Min son har alltid och får alltid höra att han är liten och tanig, men  vad spelar det för roll? Varför måste man påpeka sånt? Kan man inte bara lägga märke till hur man är som person? VARFÖR ska barn alls fokusera på sina kroppar och sitt utseende?!!!!! 

Äh...morrar påt.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0