Sen blidde det mer härligt arbete att tass med!

2011-09-10, kl 21:19:59 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Galenskaper

Jao, stackars lilla flickan jag jobba för idag är mera sjuk, så jag får hoppa in imorgon med. Bra för mig dåligt för henne, att vara sjuk alltså, men jag tycker synd om henne, hon är så goer.


Jag kan säga att idag var det inte jobbigt att jobba, de två töserna, den grymma qvinnan och hon som vart sjuk hade laddat och planerat en mysig vinkväll/räkmackor kväll! Så jag fick snällt sitta där och äta räkmackor och äta snask och bara njuta ett tag med de boende, riktigt mysigt och trevligt måste jag säga.

Sen kom faktiskt jag på den smarta iden att sätta på en film, de fick välja och det blev Selma, den var fängslande men jag kunde inte kolla på hela, får kolla på den en annan dag! Men det var uppskattat i varje fall! Damerna tyckte den var bra! Och alla gillade kvällen, så himlans fint att det finns de som orkar/vill och faktiskt gör så fina saker för de äldre! Jag bara hängde på men jag tycker det behövs mer sånt, det ger livskvalitet!

Så idag går dagens ros, japp jag får tilldela den när och hur jag vill i min blogg...första rosen med, till Anna, som kämpade och gjorde så fint och den kvinnan har fan människokärlek!! Matchande dukning, goda mackor, härligt sällskap, kunde inte bli en bättre kväll!! Härligt initativ!


Kommentarer
Från: Anna Silverlund

Tack min solstråle för att du gjorde kvällen fantastisk ihop med mig. Du är värd en ros du också.

2011-09-12, kl 20:51:11
Från: mallory

Asch dååå rodnar

2011-09-12, kl 22:23:47
URL: http://hellomallory.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0