Kan du vissla Johanna

2011-09-19, kl 21:53:35 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper


Underbara vackra bok, hittade denna pärla på klädbytardagen( i lördags) för 15 riksdaler, fattar ni? En guldpeng och en femma liksom, det är inget!

I alla år har jag suttit och tittat på den filmatiserade Kan du vissla Johanna (Varje julafton så länge jag kan minnas) många gånger har jag fått sitta allena, för de flesta har ju redan sett den. Men jag måste säga att jag ÄLSKAR den, jag älskar älskar ÄLSKAR den och det skar i hjärtat när jag missade den förra året då jag jobbade!

Men så hittade jag alltså boken, på en klädis, jag tog den och det fanns ingen tvekan, den var min bara min!!

Jag har tänkt på den, la den så fint i bokhyllan...tänkt och myst i tanken på att jag har den inköpt...

.. ikväll när alla var hemma (efter judo) och färdigkollade med bompa och allt sånt, så bädda vi in oss i gästsängen och jag började läsa för glatta livet...lite mer än 50 sidor, och det var ju inte direkt en pekbok med ett ord på varje sida, men jag kunde inte sluta läsa, och tro det eller ej, ungarna höll sig lugna! De lyssnade och de blev förtrollade så som jag redan är...magiskt!
De frågade lite frågor om vissa ord, som portmonä  osv. Men det påvisar ju bara att de faktiskt lyssnade.

Jag vet inte om det berodde på att jag läste med inlevelse som jag aldrig gjort förr(!?) (Det blir ju minst sagt lite tjatigt att läsa Hello Kitty 20 ggr per dag, eller andra väl valda barnböcker...) Men försöker ALLTID att läsa med inlevelse, men just idag blev det nog ännu mer, orden gled ut ur munnen, det gick med en rasande fart och liv att det kändes inte att vi läste i över en halvtimme.

Ungarna var nöjda, jag grät i slutet, men var mycket nöjd jag med. Älskar den.

Och den är bara min!!




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0