Astrid Lindgren

2011-09-01, kl 21:18:45 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Sa till min dotter att vi kan väl pröva att du sover i din egna säng? Jag är med, går det bra?

Ja sa hon, det gick faktiskt jätte bra!! Superstolt, jag låg först i hennes säng bredvid, men fick ont i ryggen och fick inte plats med bena liksom...(kände mig som en gigantisk jätte som försökte pressa mig ned i en dvärgs säng...jag och mina hela 160 cm)

Lyssnade på Pippi en stund, men den vart hackig, så blev det Emil istället, och den vart mycket ljuvlig, höll på att somna, älskar Astrids röst,  och emil, och ronja, och pippi...awwww!!!

Köpte presenter idag till snuffsan btw, en pippifilm! haft båda filmerna när Z var liten men dom funkar inte längre...brända...och helt sönderkörda!

Vet ärligt talat INGEN som inte gillar i alla fall någon av Astrids härliga verk!

Jag älskar Pippi och Ronja, Saltkråkan och Emil,  och Mio min mio, och Bröderna Lejonhjärta (Mer på äldre dagar än när jag var liten) 

Jag gillade inte Kajsa Kavat tyckte filmsnutten var läskig när jag var mindre, men har läst boken som vuxen, och den är bra. Jag älskar Mirabelle, och Nils karlsson pyssling, jag gillade inte Karlsson på taket och gör det inte heller som vuxen, och därför läser jag inte böckerna...tycker han är en jobbig typ! haha

Madicken är ju underbart samt Lotta på bråkmakargatan är ju härligaste ungen liksom!!

ÄLSKAR Astrid, och vill tvinga mina barn till detsamma! Ok inte tvinga, men vill belysa deras värld och få dem att gilla!! Det gör dom iof redan, vi har läst och lyssnat och sett massor genom åren...och jag har suttit där likväl och varit lika fjantig som när jag var barn...varit med Pippi på de sju haven, varit lika sur som Lotta och önskat att jag bodde som Barnen i bullerbyn!

Astrids sånger är ju guld, alltså det går verkligen inte att inte älska Astrid, fy fan vad barndomen och livet hade varit tråkigt utan henne!!!


We love Astrid!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0