Älskade unge 5 bast!

2011-09-29, kl 23:34:36 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Igår fyllde min lille kille hela fem år, det är inte klokt vad tiden går!
Han är ju min solstråle, min ängel, fy sjutton jag vill inte leva utan honom...

Han fick tidig födelsedagssång och frukost bricka( jag skulle med en buss fem i sju... men ville fan inte missa hans morgonfirande!!), med tända ljus och paket, och lite smarrigt att mumsa på.
Han fick lego city, något med brand helikopter och brandbil?  Böcker, och Pippi på de sju haven! Han var rätt nöjd kan man säga, jo han fick små pluttelurer av mig med. Som han var stolt över att ha alldeles egna!

Han hade önskat sig lego, och var helnöjd! Idag hade han med sig legot till dagis!

Han hade önskat sig en tårta med svärd på, star wars svärd. Pappa fixade det såklart!



Och tog med laktosfri grädde så mamma kunde smaka utan att få en sprängd mage...dock åt jag lite kärleksmums med...hehe...lite...moffa lite...och de gjorde sitt så magen fick sig en omgång!

När jag kom hem ifrån skolan igår så vart det kaos blandat med mys och gos och pussar, kramar och tårar. Jag vart ledsen...och arg...

Jag skulle fixa lillemans självvalda födelsedags middag, det otroligt komplicerade varmkorv i bröd och strips...
Nå, jag satte på ugnen som sig bör till stripsen...några minuter senare...ska jag ställa in dessa strips...

Och ser bara hur det är något totalt smält inne i ugnen! Kan inte för mitt liv förstå vad det är som smält sönder? Något i ugnen? WAD? Ringer gubben, men det funkar inte så får gå UT och frysa i blåsten och vara arg och upprörd och försöka fråga vad som är i ugnen?
Det bryts och jag blir mer och mer förbannad, men det är et skärbräde som han lämnat där inne! GAHHHHHHHHHH
Totalt söndersmält! droppar, drippar...jisses....jag fick psykbryt och ringde igen, stod ute vid husknuten och gjorde min åsikt offentlig för halva grannskapet...medans tårar av ilska trängde sig fram i ögonvråna...(har en jävligt jobbig reflex när jag blir arg att jag börjar gråta...av ilska då...) well...bara in igen..värma vatten till korven...sen lägga i korven...sen ringa och skälla lite till...glömma korven...så korven blir totalt sönderkokad.....sprucken...AGHHHH.....jag vart inte glad...inte glad alls kan jag säga.

NÅ,  barnen fick varmkorv...det smakade exakt likadant bara att dom såg söndersprängda ut liksom. Ungarna överlevde utan strips och tyckte de va häftigt i ungen...mutter...

Vi kollade på film, vi kollade på pippi på de sju haven, jag sköt ihop sofforna så de stod precis jämte och vi låg alla på rad och mös!

Somna dock väldans tidigt...(har jag nämnt i tidigare inlägg att jag vaknat fem??? både igår och idag!!)

Upp i ottan (Idag) och tog fem i sju bussen, dock så var jag ju vaken vid fem igne?!?!?!? vakna till o med nån gång innan o glodde på klockan...sluta liksom! Jaja, jag gick upp lite efter fem, börja plugga till provet.
Tog sen bussen, och slängde i mig en halvrutten banan på vägen ned...är lat, tog den som går härifrån...
japp satt på bussen o plugga.
Gick sen till skolan och satt där o plugga, sen vart det dags, och jag satt i två och en halvtimme och skrev provet...nu undrar jag vad fan ja skrev? Jag var jävligt trött, inte druckit en droppe kaffe, knappt ätit, och jag behöver verkligen ÄTA, och fick blodsockerfall där inne...suck...men kämpa...gick igenom typ fem jävla pennor...fick till sist skriva med bläck!
Hahah...ja ja lämna in provet och drog o käka frukost på rådhuskafeet. Inte så gott...valde verkligen fel macka, den va äcklig. Men kaffet gjorde sitt.
Letade skor som en galning...hitta fan inget. Gubben köpte hårfärg...sen åkte vi hemåt och åkte till stora killens skola och plocka upp honom, köpte tacos och mumsade!

Hade besök av två damer idag med, inte fel alls.

Hänt lite annat konstigt idag men de tar vi en annan gång och avslutar denna roman alldeles strax.

Nä just de, jag och ungarna kikade på en astridlindgren film jag köpte idag med Lotta och Emil på ...mys!!! Och så fick de alla ligga i våran säng och somna medans jag var med. Det var mysigt de somna nästan samtidigt alla tre hahah.

Och som godnatt saga måste jag skryta med att Lilleman Läste en hel bok själv utan hjälp!!! Yay!!! Det var pettson och findus såklart! hahah nej nej, en enkel bok med korta meningar men ganska många sidor för att börja med, men jäklar vad duktig han var!!!! STOLT!!!

Nej nu ska jag sluta och lägga mig snart!!! Hållt mig vaken lite så jag kanske kan sova lite längre imorn.


Imorgon vankas konstigheter och orolig...nervös...förväntansfull...rädd??.....ahhhh...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0