Bekräftelse

2011-10-26, kl 20:07:18 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper


De flesta människor har bekräftelse behov...i know i have...
Vissa har konstant bekräftelse behov... vissa vill hela tiden höra att de är söta, fina, snygga, sexiga etc etc.
Att fiska efter bekräftelser har aldrig varit enklare sen internet tog över världen, the world wide webb!

Bloggar med dagens make, dagens outfit, dagens bild på hur man ser ut, är jag söt? osv osv...
Alt, lägger ut en bild på sig själv och skriver att man ser ful ut eller liknande, då fiskar man...kanske inte på samma medvetenhet... men man fiskar

Jao, klart man kan lägga upp bilder på sig själv utan att fiska osv, och jo jag själv lägger hellre ut bilder på mig själv jag är nöjd med själv än bilder andra tycker är roliga...

Men att ständigt söka bekräftelse? Det enda man skriver i sin status på FB, "gilla om jag är söt!!" Om du tycker jag är fin, gilla!!! Om du tycker jag ser lite bra ut, gilla! osv osv i all oändlighet, om man lägger upp tusen olika profil bilder i jakt på kommentarer? Gillningar?  Osv...ja då är det sorgligt...tyvärr ofta synbart...

Sånt kan ge mig magsår...


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0