Jobb stress, press.

2011-11-29, kl 22:44:08 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Oj, fick ett betong block i huvudet idag.

Jag slutar skolan om tre veckor. Då är utbildningen färdig.

Jag har inget jobb. Jag har ingen inkomst.

Fick verkligen en realitycheck. Shit. Oh my god.

Jag har kikat på div jobb, jag har kollat utbildningar. (Ja som en tok idag. Men även genomgående i höst)

Jag kan inte komma fram till vad jag vill. Läsa mer? Jobba först? Jobba vart? Söka jobb som en tok?

Ja jag kommer kunna jobba på några ställen här i Tibro, på äldreboenden. Jag trivs, visst, men jag har inriktat mig, och vill helst av allt jobba inom det. Annars var väl den inriktningen inte så väl värt mödan? Vet inte om det finns sånna jobb just här i Tibro. Suck. Får helt enkelt jaga.

Jaga och jobba. Men hemskt jobbigt att inte veta hur mycket jag kommer få jobba osv. Väldigt osäkert och ostabilt.

Nej, de blir till att söka som en galning. Ha.

Jag hitta ju ett jobb i Hufvudstaden! Vill ha, ge mig! (Dra med familjen på äventyr?)

Shit, pirrigt, jobbigt, nervöst, galet, nervöst, spänt, hemskt, underbart, spännande,nervöst, ahh!




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0