Baglady, nya innegrejjen...

2011-11-22, kl 15:30:11 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Galenskaper

Idag kände jag mig som en äkta baglady. Min nya jacka som är lite lodis varning över, den är sleten från början, stora fickor lagom att inneha både pantburkar och diverse annat man kan tänkas behöva när man är en baglady.
Fick i uppdrag att ta med mig 3 badlakan och en handduk till skövde idag...

För jag skulle få massage! Av Sandrilo! Jag tänkte till och tog en Pappkasse av märket Coop.  Det är väl inne med Coop?  Min lodisjacka, och till råga på allt hittade jag inte två likadana örhängen så det fick bli olika. Who cares liksom?

Fick skjuts in till Skövde stad, som den lodis jag är snyltar jag gärna på andra. Gick nöjd med min kasse ned i källarn och emottog ljuvlig massage, ansiktet, händerna, hövvet, fötterna, you name it, hela kröppen. Från hövvet ned till snopp...eh tårna.

Det var najs. Stannade ett slag efteråt. Kände mig fortfarande jäkligt läcker i min outfit.  Drog mot busstation, sen insåg jag att jag skulle missa första bussen och lika gärna kunde ta en sväng på stan.

Att gå i affärer med en stor pappkasse kändes helt naturligt. Att bli spanad på som värsta snattaren bekom mig inte alls. Att dessutom gå ensam som en sorglig individ stärkte bara min baglady effekt!

Traska runt i några affärer, köpte inget... min shoppinglust övergick i tvångstankar att stoppa ned saker i min kasse som så behändigt redan fanns i min hand...men jag hejdade dessa lustar och styrde således åter igen mot resecentrum.

Väl där slår jag mig ned på en bänk, motstår lusten att kika i alla papperskorgar,  det är trots allt än så länge bara en look, inte en livsstil..än.  Det var så svårt att hålla mig sittandes att jag fick börja vandra omkring istället...vandra vandra. Och så kom jag fram till bussen, satte mig men först fick jag knöka på kassen på den andra sitsen och prassla utan dess like!

När jag sedan kommer fram i min lilla obygd så börjar jag min vandring hemåt,  i ca 30 minuter vandra jag med min kasse. 

Jag inser att det går en man framför mig...med en Ica pappkasse, han går lite lutande, han har ryggsäcken på sne...han är mer lodis än jag. Besvikelsen är stor och jag tittar med stora ögon beundrande när jag går om honom i lite lätt jogging...jag ser att överkammning och lite fett i håret är mycket bättre än mina alternativ...

Jag tror jag väntar lite med min baglady look...men jag var nöjd för en dag...

Kommentarer
Från: Gunilla

s

2011-11-22, kl 16:43:34

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0