Sjukstuga

2011-05-30, kl 19:12:04 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper
Idag har jag åkt till min skola som ligger flera hundra mil bort för att ha handledning i ca 6 min.
Med en bortgången kanin, en sjuklig dotter och ett hem som behövdes städas kändes detta inte alls roligt.
Förbannad åkte jag dit för en kvarts handledning, ännu mer förbannad åkte jag hem efter 6 minuters handledning.

Det är tomt efter min lilla ninis...
Min dotter har varit krasslig hela dagen, hög feber och legat och knappt ätit. Fått i henne saft och en kaka lite yoghurt, blev lite piggare efter lite alvedon. Men nu ligger hon och sover, hoppas hon får sova inatt.

Grabbarna grus har skött sig själva med kompisar hela eftermiddagen och är fortfarande ute och svirar med grannungarna. Dörren har flängts upp sjuttio elva tusen ggr för vatten krig och kissningar och flera miljoner frågor om dom får göra ditt eller datt, gå hit eller dit.

Till slut fick dom gå med grannungarna en bit bort till några snorungar som jag inte gillar men dom fick mobilen och jag ska ringa om en liten stund, då är det tvångstvagning och bums i säng som gäller!

Snorungarna är egentligen snälla men ska balla sig titt som tätt och jag litar inte fullt ut på dem, dessutom några år äldre och man vet aldrig hur det blir när dem ska balla sig! Men nu är ju grannungarna med och de har varandra så kanske mängden övervinner åldern?  Nåväl... ska värma på vattnet i baljan sen i julas och snart blir de midsommar bad.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0