Härliga solsken

2011-05-20, kl 15:17:41 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Att så lite kan göra så mycket för själen. Att så lite kan göra en förbannad....
Att det kan vända så snabbt...det är konstigt .....


Dagen började kl 6.00, åkte till korttiden, jag fick ta en vikt, blodtryck och puls samt venprov! Spännande må jag säga!
Sen kl 9.00 gick jag över till Demensdagvården. För att komma ut lite och se lite annat. Det första dom frågar är om jag kan jobba. Yes please ge mig jobb! Var där och det var ovant att det inte var spring och gå och larm och sånt är ju så van. Kan säga att i början ryckte det lite i benen, men sen såg jag träning och minnesträning och lite annat och en allmän gemytlig stämmning, mycket mysigt! Fick även sluta tidigare och det tackar man ju inte nej till direkt.

Fick lunch med och då träffade jag O och de små, jag bjöd på varsinn liten kaka, men de blev en rätt snabbis men det var oerhört mysigt i alla fall!

Ja nu är jag hemma, cyklade hem och som vanligt är hemfärden pruttjobbig, jävla pollen, jävla jävla pollen, och jävla frön som flyger...grrr!!! Så jobbigt med andningen så det är löjligt. Men vila en stund så blir det bättre.

Nu är det helg, fy sjutton vad skönt!!! Ska bli så gött!


hh

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0