Ont i hjärtat

2011-03-19, kl 21:22:56 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Galenskaper


Får ont i magen när jag läser en väns blogg, att det förekommer ren smutskastning på MIN vän gillas inte av mig kan jag lova. Hon fanns där som om vi kännt varandra hela livet i en av mina jobbigaste (och även nu pågående) kriser jag varit med om. Hon tveka inte en sekund och hon fortsätter finnas kvar. Jag förstår inte varför hon inte får vara ifred utan påhopp? Utan att ens göra något? Att hon inte får uttrycka en åsikt utan att den direkt kopplas till människor som tror att det handlar om dem?? Jag förstår inte och jag blir så ledsen för min vän har så himla mycket annat att strida med. Hon har det inte lätt, jag har sett henne som en helt annan människa,  ont och trött utan dess like, och ändå tog hon emot mig och prata även om hon inte var den glada dam man är van vid. Det var som en annan människa och då kan jag ändå tänka mig att där höll hon skenet uppe något oerhört!!!!

Jag vill inte att hon ska mer skit. Sköt er själva och skit i andra? Är inte det ett bra tänk i detta sammanhang? Läs inte hennes blogg om du tar åt dig (fast förstår inte hur någon kan göra det??) Läs inte ironi bloggen som baseras på ungefär 99,9% av alla bloggerskor .....snacka inte skit för att få dig själv framstå som bättre eller för att ha något att säga. Om en människa bara snackar skit om andra hela tiden till dig, vad tror du då hon säger bakom din rygg? Så om man lyssnar kanske man med bör tänka sig för en extra gång vem man beblandar sig med.

Människor man inte kan lita på, människor som ler men är helt svarta inuti....dem kanske man ska akta sig för...
Men kanske de som är trasiga dras till varandra?


Jag skulle vilja att alla slapp må dåligt, slippa ångest och deppigheter och div jävla skit som kan stjälpa, men det är ingen ursäkt att bete sig hur som helst.

Och vet ni vad? Skit kommer fortsätta hagla över en hela ens liv, alla har sin skit, och den får man stå ut med, men låt för helvete människor vara i fred och se om ditt eget innan du börjar gapa.....



Ps: Inte riktat till en person, utan kanske flera. Och ja, om någon av dem läser, ta gärna åt dig.
Jag tror inte man mår bra av att vara paranoid hela tiden, att snacka skit om andra, att starta bråk osv osv...


Kommentarer
Från: justMe

Bra skrivit!



Helt rätt.. de som tar åt sig av just den bloggen är bara patetiska, vuxna människor som beter sig som småbarn. trist.



Hoppas ni hittade ngt kul idag=)



Kram

2011-03-19, kl 21:34:58
Från: Mallory

Ja vi hittade en del men man fick ju gräva för de va ju inte riktigt lika bra som de brukar! men hitta väl nått plagg som du sålde? :-D

2011-03-20, kl 12:53:08
Från: EllenDellenDu

Jag älskar dig! <3

2011-03-20, kl 13:57:55

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0