Regnet faller...

2011-07-15, kl 13:47:14 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper
Dripp dropp dripp dropp, regnet faller...
Dunk dunk dunk dunk hjärtat slår.

Ja, snart ska jag åka och jobba, på korttiden här...
Lite nervigt, är ju inte där jag jobbar i vanliga fall och där byts ju vårdtagarna ut hipp som happ.
Så det är ju inte direkt det lättaste att komma in i även om jag var där för typ två veckor sen.

Nå, det gick bra då, och det går nog bra ikväll med...hoppas jag. Men det tar emot att jobba fredag kväll.

Fick samtal igår från ett annat äldreboende som ville jag skulle jobba på söndag, men vi är ju inte hemma då, blir lite svårt, men de hade några dagar näste vecka, jag jobbar ju redan men kör korta turer och är ledig två vardagar för jag jobbar helgen, så alternativen är att jag jobbar på en av de lediga dagarna eller jobbar två turer på en dag om det inte är samma tider vill säga, då blir det svårt. Så får se hur det blir. Men roligt såklart att man blir tillfrågad ändå.

Annars på vanliga sommarjobbet, går det bra, jag får känna på hur det är, det är stor skillnad på vem man arbetar med tycker jag. Och nu nästa vecka går jag för en annan person och kommer jobba korta turer istället för långa, det kommer kännas konstigt tror jag, trivdes rätt bra med att jobba långa turer...men kommer väl in i det. Halva tiden av sommarjobbet har nästan gått, och har ca 4 veckor kvar...sen är jag ledig en helg och då efter det börjar skolan. Men jag behöver i alla fall inte kombinera skolan och jobb längre...fy farao vad gött, nu är det nytt kapitel som gäller till hösten! Ny klass och nya ämnen, en ny lärare och får pendla till falköping!

Det kommer bli spännande!

Mina tankar är hela tiden hos er mina fina goa saknade älsklingar!

E förut när vi var på promenad: J är min bästa kompis, men jag kan inte ringa henne, för hennes lillasyster är hos doktorn, nej mamma jag menar på sjukhuset.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0