Bokläsning

2011-07-02, kl 22:01:59 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

När familjen kom hem, som jag saknat, så var det i princip bums i säng. Jag ville umgås lite med mina kids, har ju varit borta hela dagen medans jag sliter som ett odjur...typ i alla fall...det slitandet involverar mestadels att försöka behålla koncentrationen tillräckligt länge för att jag ska få ihop något...går mest på autopilot nu...suck...vill bara bli klar!

Nå skrikhalsen fick gubben ta hand om, hon var helt enkelt för trött hade inte blivit något mys ändå, utan jag och killarna la oss i min o karlns säng och läste ur Nelly rapp, jag har inte läst den förut men den var lite spännande, inte bara det typiska barnböckerna utan lite intressant och ja...helt enkelt spännande, läste inte ut hela men kunde ju vara kul att läsa annat än Alf och Bett böcker i sommar så ja , lite högre nivå kan man allt ta till, lite färre bilder. Kombinera, för de behöver ju olika stimulans de små liven!


Kul ändå att min stora kille fixar att läsa svårare böcker själv, han är grym! Riktigt grym på läsa, skriva och matematik. Ja skryter så jag blir blå.

Och lilleman kan alla bokstäverna och han skriver själv, ljudar fram bokstäverna och skriver dem! Good as hell!! Riktigt bra lösningar kör han med! Det mest rationella, även om inte svenska grammatiken är rationell så är i alla fall min grabb det! och han läser lättare ord nu, allt på eget bevåg! Han håller på med träning på att cykla med, och han cyklar bitvis själv men han är lite rädd så får väl se vart det bär hän.

Lilltösen är ju ett energiknippe med en vilja utav stål! Hon älskar att pussla och hon pusslar fenomenalt bra, hon är hur grym som helst, svårare pussel är inga problem för henne! Hon kan några bokstäver, och är riktigt duktig på att hänga med i Alf och bett böckerna och sedan minnas svåra namn på saker. Ja hon är fenomenal på att snattra, hon pratar så bra och har gjort länge så folk alltid tror hon är äldre, men nu fyller hon ju tre i höst!

Jaja jag kan väl go on and on om mina ungars framsteg och vad dom kan och sola mig ännu mer i deras stjärnglans, men det gör jag inte nu utan tänker på det lite istället och blir alldeles varm. Mina tre kottar är det bästa jag vet!


My girl!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0