Underlig dag på sjukhusets domäner!

2011-01-31, kl 22:00:10 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Galenskaper

Dagen idag har tillbringats på KSS.

Jag var inne, skulle göra två ärenden , det var jag som skulle göra dem sakerna.
När möte nr 2 var avklarat så skulle jag o gubben o lilltävan gå ned för trappan o sen
åka hemåt....tävan ville absoluuut gå helt själv...men, hon trilla, hon var bakom oss
och trillar ned för denna jävla marmortrappa och slår i huvudet på flera ställen!!

Fy fan, fick så ont i magen, sen känner gubben en inbuktning på och strax ovanför
ögonbrynet....my gooood!!

Så vi fick gå till akuten och vänta, där träffa vi på min pappa, som tidigare försökt ringa,
han trodde vi var där av samma anledning som han, men jag förstod inte varför han
var där. Men tydligen hade mor min åkt in med ambulans en stund tidigare och var med inne på
akuten, skulle göra akut hjärnröntgen...snacka om kaos!

Lilla tävan min blev undersökt av en väldigt bra läkare som för övrigt snackade så man
förstod, UNDERBART! och dessutom vände sig till barnet och prata med henne mycket.

Han tog in en expert och han kände med något , och ville göra en slät röntgen.
Hon påvisa inga tecken på hjärnskakning i alla fall han kolla noga gång, ögon , tal och
att hon kunde utföra vissa saker han bad om.

Men att hon får ett jack i huvet känns inte bra eftersom det är så nära ögat o allt...
Så han skulle beställa en röntgen, men kom tillbaka och hade snackat med någon nämnd
som sa att vi skulle till öron näsa hals istället för att röntga, de vill inte gärna röntga små barn.,

Well said and done, vi gick dit med en remiss, fick vänta ganska länge där ....boooring!
Men kom in och fick nån barsk kvinnlig läkare som inte trodde det var fraktur, vaddå TROR!
Lita faktiskt på den andra mer, läkare nr 2 alltså...inte lika stressig och motvillig till just röntgen..
jo jag försår att de inte är bra med strålning osv, men han sa att just den varianten var mindre
strålning och det var bra att kolla hur djupt det hade gått...

Men hon tyckte vi skulle hålla uppsikt och åka hem...fast jag kände att hon inte engagera sig som
de andra hade gjort...på akuten då ändå liksom, där dom redan har fullt upp!!
Så kommer man dit där de fan va tomt och hon stressa igenom ...känns inget vidare...jävla tönt kärring.
Ok har lite aggressioner hah. Fårga liksom frågor men hon snärpte bara...

Well, gumman har ätit, men hon ligger på soffan nu så jag hör henne, och ska kika på henne noga...
min lilla täva. Ska ringa trygg hansa imorn och anmäla, och jag tänker fan stämma fittan om
de blir något av det nu!! För han inne på akuten sa att hellre för mycket än för lite och det håller jag
fan med om.

Just de, moder fick åka hem hon med, hon kunde välja mellan att skriva in sig eller åka hem o avvakta...
hon åkte hem, pumpad med morfin haha...klart hon åkte hem. Fattar inte ens att hon åkte ambulans.
DÅ är det riktigt illa, för både hon och jag ignorerar och tränger bort in i det sista!

Allt annat som är runt mig skiter jag i, men tröttheten har satt sig i benmärgen, i sinnet
överallt...kanske ångest med, men den pressar jag bort med annat....finemang...no no no.

Kommentarer
Från: Anonym

Men herregud gumman!!!!!! Vilken hemsk dag!!!

Tänker på er, hoppas lilla Embla mår bra!!

2011-02-01, kl 07:50:57
Från: Moci

Jösses?!?!!!!! Hoppas verkligen ALLT ordnar sej!!

kram

2011-02-01, kl 08:49:29
Från: San

Fy fanken vilken dag!! :O Helt galet.... Hoppas allt blir bra! KRAM på dig din Chili con carne! (CCC) :p

2011-02-01, kl 11:23:33
URL: http://sanz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0