Wedding day!

2011-08-01, kl 23:08:57 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Igår vart det bröllop, vi drog efter många om och men till kyrkan, och kom faktiskt i tid! Yay, så jäkla stolt, jag menar vi brukar storma in det sista men det stod andra för denna gången!
Det var en jätte fin vigsel, lagom långo och väldigt romantisk. Två solister som sjöng sånger, de hade varsinn låt åt varandra. Jätte fint. Och Det var riktigt mysigt.

Sen var det riskastning, det var solrosfrön men men ;-) De gifta tu åkte med finbilen och fotade. Vi andra drog oss mot bygdegården. Det var jätte fint, och vädret vart kanon. Jag tyckte det vart lite jobbigt för gubben grilla maten tillsammans med en till kille ganska länge, det var väldigt många gäster som skulle ha mat, så det vart lite stressigt att ha ensamt ansvar om barnen bland mycket folk. Och även senare, men det var inget som var omöjligt utan bara lite jobbigt liksom. Men sen kom gubben, och istället för att hjälpa till stod han o snattra hahah, men men hade hjälp av gubbens kusin litegrann.
Och efter maten så lekte ungarna bra själva. Men sen blev det försent och då tvinga jag iväg gubben så han skjutsa hem dem och hämtade upp barnvakten. Det hade gått fint alltihop, de somnade och de var lugnt. Skönt det!

Ja det hölls hundra tal och det var massor som hände och det var kul och trevligt men tänker inte rabbla allt.
Men kan ju dra några godingar.

Gubben: Hjulade och spräckte byxorna i skrevet, som för övrigt syntes VÄLDIGT VÄL.
Jag: Hade provat min klänning några dar innan, gubben tyckte vi skulle dra några stygn för det vart något som gått sönder, jag sa neeeeej då den håller...men se på fan, den sprack, som tur är hade jag en blus till så det syntes inte och det var inte så mycket...haha.
Karl: En till karl som spräckte brallorna, dock vet jag inte orsaken.

Sen börjar jag bli mer medveten om att min humor inte är uppskattad av alla.

Människa på bröllopet: "Vilka fina lockar E har! Är dom naturliga? "    
Jag:"Nej, jag rullar håret varje kväll, det är lite jobbigt men det är det värt!"

Fick en tom blick och en annan kommentar till svar hahaha, men det var inte riktigt uppskattat, personen verka tro att jag hånade frågan, men jag ville skojja lite bara ju..hahah.

Människa på bröllopet: (Ej samma som innan) " Men vart tog barnen vägen, är dom inte kvar?"
Jag: " Nej O, skjutsade hem dom, jag tänkte att Z  fyller ju snart åtta och klarar att ta hand om de små nu."

Hahaha fick även här en gapande mun, förklarade att jag skämta och då skratta vi lite men hon såg orolig ut. HA.

Så jävla kul när folk inte fattar att man skämtar, driver och är ironisk eller sarkastisk. Nåväl.

Festen började sent innan dess var det mat och sittning med lekar och tal och tårta o en salig blandning av smått och gott. festen var rolig och det dansades och tjötades, vi drog även på efterfest men den var ganska städad och då började jag bli trött på allvar. Fem kom vi i sängen  i varje fall, upp halv tio dagen efter och börja en heldag! Tjohej! Men jag var rejält sliten igår kväll...kom inte i säng så tidigt som jag borde, skulle ju upp och jobba idag!!

Nå men det var riktigt kul med bröllop!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0