Röd om kinderna

2011-08-25, kl 20:49:52 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper
Hjälp...svettigt att åka i en bil utan AC!!  haha var röd om kinderna i typ två timmar efter det äventyret!

Idag har jag fikat på Villanns, med gubben, tjejen och lilltjejen. alltså båda mina loves of my life...inte dåligt...

Alla ungar har varit på dagis och skola, lilltjejens första hela dag på dagis! knappt nån inskolning alls ju! herregud!!
Nå, så vi fikade, sen skjutsa gubben mig till Hjo stad, där jag mötte upp två klasspolare där vi drog vidare mot falköping...tyvärr är inte någon av oss särskilt bevandrade i falköping stad och körde lite fel så jag fick ringa enhetschefen på rättspsyk och säga att vi blev lite försenade....Ooops!! Men det gjorde inget och han skulle fixa kaffe så de var lugnt!

Vi kom till slut fram, och där hade vi ett mycket intressant studiebesök, vi fick lyssna och ställa frågor och det vart riktigt bra! Vi fick även en rundtur av nybygget, som var fenomenalt snyggt och genomtänkt...sen blir man lite fundersam trots allt...det är ju människor som begått brott...men ja....det är svårt när man bara tänker på brotten och inte människan bakom liksom...men så som det var där...dyrt och jävligt snyggt....men det kostar ju....
samtidigt som att det kostar samhället om en psykiskt sjuk åker in i fängelse, utan vård och sen ut igen och inte är frisk och då begår nya brott...så det är ju tänkvärt i alla fall!! Och det är bra att psykiatrin kommer fram mer, blir mindre tabubelagt!

Ja, senare åkte jag med tillbaka till Hjo, vänta vid ett busstopp och bussen var jätte sen så jag stressa som fan, mamma var ju barnvakt och hur fan kommer jag hem om den inte dyker upp liksom? Men till slut kom bussfan och jag satte mig stressad och röd om mina kinder...minsann.

Hemma fanns mamma med ungarna plus fem ungar till o en slags gubbe av något slag! Men han drog som blixten när jag kom! WTF, haha, nej då vi snacka en stund, och det var högst trevligt men när jag kom in i huset och vinkat av finskapinnen så sa barnen "Mamma överaskning!!!" Så hade de alla tre små grynen dukat kvällsmat, det var pågen limpa, smör, honung, pucko, oboy och mjölk...haha..inte kanske det Jag tänkte dukat eller lagat, men jädrar vad goa dom är och klart de fick smaska på! Så de är riktigt smarta alltså, för de tog bara saker de annars får på helgen haha...men jag smälte som smör  solskenet, jag tog mig knäcke mackor och vi smaska...

Haft lite mys med killarna på kvällningen eftersom lilltävan trött efter dagis förstås somnade tidigt!  Högläsnings boken läste vi ut och det var spännande!

Japp, nä jag tänkte faktiskt försöka påbörja ett skolarbete, en reflektion om det studiebesöket jag gjorde idag, försöka göra saker i tid liksom, inte vänta...men sen ska ja ju jobba i helgen med så dags att sätta farten !!! Så kan jag kanske slappa lite ikväll sen och inte somna innan karln kommer?? Den som lever får allt se!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0