Mens

2011-08-24, kl 21:13:13 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper


Riktig prutt dag, liksom....svullen mage, ser fanken preggo ut, vad är vitsen med det liksom? Jävla prutt mens. Men fan är jävligt lycklig som är kvinna, så får väl vara tacksam för MENSEN också. Utan den hade jag inte kunnat få barn, så tack kära mens tack för att du finns!

Mens, blodröd och lite slemmig, men ändå ganska bra att ha om man en unge vill ha!


Okey, om de bara hade varit blod, eller flödet som jag kallar det, jag har flöde...

Men nu har jag inte lite som en matsked eller två, utan som en slaktad gris ungefär, (dock har det inte satt igång riktigt ännu) och det innebär, x antal tros och byx byten, sängkläder som behöver tvättas, mmmm.

Plus att jag är är oförmögen att använda tamponger, mår riktigt fysiskt dåligt av det! Sen jag sov med tampong i tonåren...smart som fan eller?

Nå, appropå mens då,  och innan mensen kommer, känner man sig som ett hormonstinntkanexploderanärsomhelstmenskossa... ialla fall jag blir påverkad av det...humöret svänger osv....men det går ju över relativt snabbt...och jag VÄGRAR äta några förbannade jävla tabletter för pms...fuck it..jag gör old school, nä men ärligt, kan ju fan inte äta p-piller utan att må dåligt som fan så inga jävla mediciner som jag dessutom måste äta regelbundet, vilket innebär,glöms bort och blir ändå ingen effekt, plus att jag ALLTID får ovanliga biverkningar...tack men nej tack smarta människa som kom på det. (jo jag tycker det är bra att det finns om någon tycker att det hjälper, men av principsjäl och hälsoskäl låter jag bli!)

Innan jag fick min mens förstod jag nog inte riktigt vad det innebar, vaddå varje månad för resten av mitt liv? vaddå, att just jag skulle få sånna floder, att jag ska få värsta smärtan som inte ens ipren el alvedon lindrar...näää... iof kunde jag anat men det gjorde jag inte även fast morsan vart lika....

Ät p - piller sa nån smart människa! Ja bara det att p-piller får mig att vara som ett pms monster dygnet runt alla dagar i veckan plus viktuppgång som bara går bort om jag slutar med pillren, NEJ jag åt inte mer än vanligt.
Ja  jag har provat flera olika piller, plus p-stav...som var det värsta jag gått med på, blödde varje dag i nästan ett halvår... ont varje dag,  fy fan vad härligt!!

Nej tacka vet jag kopparspiral, UTAN freaking hormoner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och ja jag är känslig mot kondomer, så nu vet ni det, kan vara orsaken till x antal ungar! haha. (Not quite)

Ja, mens, mens mens mens, mens ska man vara tacksam för......men det är inte så förbannat lätt!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0