Mamma jag vill baka muffins!

2011-08-18, kl 21:12:01 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Min härlige lille kille vill baka , han har velat baka hela veckan men varit lite halvkrasslig och jag har ju precis börjat skolan, vart jätte trött trots att jag knappt har gjort ett skit än. Mest lyssnat, men det är jobbigt det med när man kommit ur den vanan!

Nå, idag sa han igen att han vill baka, och jag har turen att vara ledig på fredagar nu enligt schemat, så jag lovade och tummade på att vi ska baka imorgon, vi ska baka muffins, och ha muffins kalas när Z kommer hem från första dagen i 2:e klass Och M (Z`s kompis aka vår lilla adoptivunge ;-) ) första dag i tredje klass!  Samt att de små ska börja på förskolan nästa vecka, lilletävan är spänd, hon ska ju skolas in, och T är ju glad för han får leka med alla kompisar igen!

Nå muffins kalas ska det då bliva!

Han vill ha strössel och kulor och sånt där smet på mamma!

Kanske något sånt här?

De här skulle grabbarna gilla! Och jag jag älskar ju Mario!



De här skulle nog uppskattas med!


De blir nog kanske något liknande dessa fast kanske inte alls !


De här skulle lilltävan gilla skarpt!


Jisses vad mycket cupcakes de fanns och fantastiskt gjorda, men vi går nog in för att de ska smaka gott och vara rätt enkla att göra! Men att göra något sånt på kalas vore ju lite skoj istället för tårta som barnen ändå inte vill ha...haha (muttrar, jädra otacksamma sketa ongar! dock inte mina)

Ja kom upp med en plan för morgondagen, om lilleman är relativt pigg, knallar vi ned till byn, som tar ca en halvtimme, går på torget, kanske fyndar något till dagisdebuten? Samt svänger in på Ica och köper muffinsformar och något smet? Tror vi har kulor samt strössel, men denna plan kraschas om 1. det regnar. 2. Lilleman mår dåligt 3. Lilldamen är på skrikhumör. 4. Nån annan mår dåligt.
Men annars ska det nog funka, jag slår några flugor i en smäll där isf. Promenad, check, luft, ungarna får luft, och handlar de vi behöver till baket.

Japp, jag ska sova på saken men de känns som en plan i varje fall, vill ha något att göra min lediga dag! Fan inte varit ledig sen förra sommaren ju, ordentligt, dock kommer jag ju inte vara lång ledig men men, man får vara glad för det lilla!!

Tomorrow, me and motion/torg/muffins kul!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0