Alla goda ting är tre

2011-08-18, kl 19:50:10 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper

Ja de små är lagda nu, de minsta har somnat, först somnade min lilla täva under bolibompa, sen droppade lilleman, han har feber stackarn, han somnade mitt i spännande sagan om Matilda, av Roald Dahl, men stora grabben somnade dock inte och vi fortsatte läsa klart kapitlet tätt ihop kurade i soffan. Sen så följde jag med upp och nattade honom, han börjar ju skolan imorgon och behöver sin sömn, dock tvivlar jag starkt på att han somnar nu, men kanske kan han varva ned åtminstonde, och vänja sig vid att lägga sig i tid, igår var relativt sängdax i  tid i alla fall.

Nå, ska snart bäta upp två små sovande ungar som ligger i varsinn soffa, kollade nyss tv tablån, det är endast skräp på teven ikväll, dock är det väldigt sparsmakat nu så här innan riktiga hösten kommit, nu är det iof rätt mycket film, men inget annat kul. Så det blir nog att läsa ikväll, inte att förakta oh nej, inte hunnit läsa en bok på väldigt länge kan jag berätta, lyssnade på en ljudbok i vintras, mest haft jobb och plugg, men jag saknar att läsa.

Undrar hur många böcker jag läst, det måste var extremt många, herregud...men måste ju komma ikapp lite nu så börjar med lite lätt läsning...haha...inte så liten bok, inte så lätt att släpa med på bussen eller så heller, och ingen lust med ljudbok faktiskt, vill läsa med min egna röst i mitt eget huvud liksom! Det är speciellt, speciellt att fly in i en helt annan värld, försvinna bort, äventyr, människoöden mm. Böcker är underbart!

Tog föresten två stycken idag på skolan, vi har en sån där varsågod att ta böcker hylla, där man även kan sätta dig böcker man inte vill ha längre eller vill sprida vidare så att säga! Gillar jag skarpt! Släpp böckerna fria!
En del lägger ju ut dom, skriver ett litet brev eller något i den och hoppas att någon ska bli sugen på att läsa just den boken någon rekomenderar!  BookCrossing kallas det, och jag har tänkt göra det många gånger, men saker har kommit i vägen, men nu finns det ju en hylla i skolan, det finns på vissa skolor, bibliotek osv, eller som sagt ute i naturen el liknande, men jag ska definitivt sätta nån i bokhyllan!

Vill ha min mobil, den har gps, jag vill testa om den är geocaching duglig! Plus alla andra smarta saker den kan!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0