Vad gör man?

2011-04-06, kl 11:11:39 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Galenskaper


Välja sidor, det har varit mycket sånt på sista tiden. Jag ser på människor som beter sig underligt, som snackar skit. Som är nästintill schizofrena....läskigt enligt mig. Jag behöver inte bekymmra mig för jag umågs inte med sånna människor. Jag umgås endast med de som ger och tar, som gillar mig för det första, och som jag gillar.

Jag har gång på gång blivit utnyttjag av låga människor som man ska tycka synd om, de har problem hit och dit, man ställer upp med barnvakt pengar, man lyssnar, man finns där, man försöker...och så får man skit tillbaka.
Och efter några sådanna upprepande vevor bestämde jag mig att människor som inte ger MIG något, kommer inte få något av mig. Det ska vara på lika villkor.

Om en vän till mig blivit sviken på ett äckligt sätt, ja då stöttar jag denne fullt ut, inte bara genom ord när det passar.

Och falskhet för mig, det är även när man sitter och håller med mig och sen visar något helt annat.
Eller säger en sak till mig men handlar tvärtemot. Eller ursäktar sitt beteende ....

Ja jag orkar helt enkelt inte, men har insett att även dom som jag faktiskt aldrig trodde skulle sätta mig åt sidan, även dom är kapabla till det. När det inte passar längre. Ja då är man utbytbar.

Acceptera detta är väl bara att göra liksom, men att känna mig sviken dubbelt upp och då ska jag hålla tyst och fortsätta stå där med en fånig mask och inget säga? Nej, jag gör det inte, får ont i magen bara av att tänka på det.  Gör det inte igen.

Så, ska man va min vän, då får man vara det på mina villkor med, så är det bara. Det jag skulle gjort för dig ska du göra för mig.


Men lite ledsen är man allt när man förlorar någon, men samtidigt är det väl så i livet. Det vandrar vidare...jag likaså och man hittar nya vänner. Och faktiskt finns det dem som man inte förlorar...och det är guld värt!

Kommentarer
Från: Gunilla

Bra skrivet tjejen! Det stämmer fullt ut som du säger. Man märker ju nu när man blivit lastgammal vad som är viktigt i en vänskap!!

2011-04-06, kl 12:03:20

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0