Du utvecklas

2011-04-13, kl 17:07:43 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Galenskaper

Idag så har jag haft ett mycket lyckat samtal...det kändes som att mycket föll på plats och jag förstår saker och ting lite bättre. Jag har grämt mig mycket över just 3 som jag känner har vänt sig bort från mig, att de har släppt mig och bytt ut mig.

Vi pratade om detta och mycket annat, men när man börjar något nytt i livet så förlorar man alltid något. Men man vinner annat istället. Jag har nytta av min livserfarenhet och nu får jag användning av den istället för att bära på den själv till ingen nytta. Jag behöver mer än sitta och glo i samma gamla lokaler och sjunga samma gamla visor, jag behöver stimuleras och utvecklas.  Jag har ett starkt psyke, man får livserfarenheter och blir starkare av hemska saker...enligt mig.  Och får väl tacka dem som numera har tappat intresset för mig , för jag kommer bli starkare, jag kommer träffa människor som jag kan lita på istället, och ha mer utbyte av. Jag har lärt mig att man aldrig ska  tro eller förvänta sig att dem man har gett så mycket till kommer ge tillbaka när det väl gäller. Jag har lärt mig att så länge jag ler utanpå behöver ingen sätta sig in i mitt verkliga mående. Jag har lärt mig, att jag är värd mer. Att jag ska lägga energi på dem som förtjänar det, och vara sparsam med min empati och stöttning framöver.

För jag är en person som ger, så är det, men dem jag ger till, när det väl gäller, önskar jag samma stöttning av.
Jag dömer ingen, jag kan även se under ytan...sån är jag.

Och om jag får säga det själv, är jag en förbannat omtänksam person när det kommer till dem jag bryr mig om.
De som vill leva livet i en slags bubbla, de som tror att allt är bra så länge man ler, de som inte vill eller orkar de jobbiga perioderna, de kommer aldrig heller få uppleva det härliga och underbara när man inser att man nått mållinjen efter en förjävla jobbig livsperiod....att man blir stark och att man lär sig.


Vi snackade även om tvååringar, att det finns dem, som är vuxna men är inte mer utvecklade än en tvååring. Och jag känner till en sådan människa. Sånna är farliga, för dem vill bara ha sina behov tillfredsställda, de tycker synd om sig själva i alla lägen....känner ingen empati för andra....
Likväl som barnet, kan de charma, lura...men är som sagt farliga och inget att tycka synd om....far ända in i baljan!!

Kommentarer
Från: Gunilla

Den vuxna 2 åringen är livsfarlig!!!

2011-04-13, kl 18:49:49
Från: EllenDellenDu

Mycket genomtänkt Johanna. Och ja, du utvecklas, det har hänt så himla mycket med dig! Och du anar inte hur värdefull du är för mig, du har ju läst igenom mig...och du står upp för mig och du säger ifrån till mig, jag behöver dig och samtidigt finns jag här för dig. kram

2011-04-13, kl 21:02:00

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0