Kan man redan skriva?

2010-11-03, kl 19:33:09 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Galenskaper
Brukar gå ganska hårt ut och sen tröttna, men jag vill inte skriva en roman.

Idag har jag varit på min praktik, till skillnad från igår var det lugnt, även om man kanske aldrig kan klassa det som ett lugnt ställe, för det händer saker hela tiden!! Det gillar jag!

Igår var det ett total kaos av förvirrade människor som irrade omkring, jag testade en annan avd. och alla som var där var inte inkörda utan dit förflyttade och alltså inte mer kloka än jag själv!! 

Men jag och alla andra överlevde dagen och jag var så trött när jag kom hem att jag inte orkade många knop. Efter lite förslappning så tog jag mig i kragen och la in vikt tvätt, (som för övrigt var ett monster berg!) och dona lite. Ryggen sa stopp till att hänga tvätt och bära ved.


Med andra ord övergick de uppgifterna till min andra hälft. Smidigt va?


Men åter till dagen som varit, det känns att det snart är över....det känns i kroppen för jag kan inte fokusera utan jag tänker mest hela tiden på skolan, och alla måsten som jag borde göra.

Div uppgifter och annat smått o gott och åtaganden mm dök upp som ett brev på posten nu i slutet av förra veckan. För snart börjar allvaret igen.

Nu har jag testat på mitt drömyrke, mått gott och fått mer kött på benen och stärkt självförtroende.

Pressen att göra bra ifrån sig är inte den samma som i skolan. Puh...love and hate....

Att för en gång skull engagera sig i skolan och få goda resultat är ju bara det glorious!
Men att sen känna att man kanske inte duger till nästa uppgift är något som tynger ner.


Men nu ska jag tänka på vad man kan bjuda raringarna på fredag...? Något välsmakande och lättgjort och inte allför tidskrävande....Mina kladdkakor är to die for... MEN orka göra dem jämt???

Förslag???

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0